tisdag 26 november 2013

Maybelline ColorShow Brocades - In Ruby Refined + Isadora Peel Off Base. MED LÄNKLISTA

Hej och välkommen igen till min röda tisdag! 
Gårdagskvällen och denna morgon har inte gått vidare bra. Storhandlade igår med en vän och allt sånt gick ju bra, lite dyrt kanske och för många lack i vagnen. Sen skulle jag släppa av min vän med hennes kassar och när hon sen skulle stänga bakluckan, så går den sönder! Gaah! Ringer ner hennes make som är bilmek, så han står och kikar vad som hände. Antagligen är det nåt i låset som är paj. Så då letar vi upp ett spännband under alla kassar och snurrar fast luckan. Detta gjorde han så snällt i en tunn tröja i 3 minusgrader. Så bilen är paj. Jippie!

Skulle ha lämnat min son på förskolan kl 9 imorse, men 9.10 vaknade jag av ett sms. Snabbt ihop med alla grejer och i med barnet i vagnen och halvspringa till förskolan. Lämnar honom och går hemåt. Ser ytterdörren och inser att mina hemnycklar ligger i vagnen som just nu står på förskolan. Det är bara vända och hämta nycklarna och gå tillbaka hem. Jösses! Vad mer kommer hända idag??

Äsch, åter till min röda tisdag igen. Dagens lack hittade jag på Lindex igår. Det är ett lack ur Maybelline Colorshow Brocades och det heter In Ruby Refined. Väldigt vackert lack och det är fullpackat med glitter och mikroglitter i rött, rosa och guld. Allt i en rödrosa bas. 
Detta kommer nog vara ett potentiellt julaftonslack!
Tre tjocka lager ville jag ha innan jag var nöjd med färgen. 
Glittrar väldigt fint i solljuset!
Jag köpte även ett nytt lack från Isadora. Peel Off Base har jag varit jättesugen på att testa. Isadora vill att man lägger detta som ett baslack, väntar tills allt är matt och sen kan du måla på vilket nagellack som helst. Passar ju utmärkt nu när jag har ett glitterlack på. 
Så detta gjorde jag igår kväll. Satt jättebra, tills nu. Upptäcker att en nagel är helt tom! Det ser ni på bilden också. Så det kanske funkade lite väl bra? Så detta ska man nog inte ha på om man ska på fest eller liknande. Kul med en tom nagel när man är på galej. 

Vill ni vara med och visa era röda lack och nailarts, så tycker jag att du/ni ska kommentera detta inlägg, länka från er blogg eller Instagram (#rödtisdag och #nerdcolours) och komma tillbaka senare ikväll för ett vackert kollage! 







Jag inser ju att jag måste köpa alla ur denna underbara serie. Tyvärr var detta lack det enda som fanns på det Lindex jag var in på igår. 

LÄNKLISTA!



8 kommentarer:

  1. Väldigt fint rött lack. Då fungerar det lika som NPB Glitter A-Peel, det går lätt bort, men ibland kanske för bra, så det beror på hur länge du vill att din manikyr ska hålla. :-)

    SvaraRadera
  2. Låter som du haft ett par underbara timmar där igår kväll och idag på morgonen;) Det är inte lätt när livet är på motsatt sida ibland, tur att det brukar vända ganska fort.

    SvaraRadera
  3. Vissa dagar är sådär. Men det är lustigt hur de liksom klumpar ihop sig.

    Tjusigt blingigt lack!

    Jag är med idag också.

    SvaraRadera
  4. Usch ibland hopar det sig! Hoppas det blir en dubbelt så bra dag imorgon istället då! Verkar ju intressant den där peel off:en, måste prova, jag brukar ha svårt att få av dem i alla fall. Tyvärr ingen röd tisdag för mig idag, taskig planering med tjänsteresa.

    SvaraRadera
  5. Vissa dagar känner man bara att man skulle legat kvar i sängen, men funkar ju inte.
    Det är bra att det lossnar lätt men inte när man har lackat med nåt å är jätte nöjd för då vill man ju gärna det ska sitta lite längre

    SvaraRadera