måndag 18 november 2013

Blå Måndag!

Idag till dagens blåa måndag hos Tove, så visar jag ett lag som faktiskt har legat otestat ett tag, trot eller ej. Eller otestat och otestat. Jag har swatchat det på sticka så det kommer in i samlingen, men ej visat er. 
Det är China Glaze - Blue Iguana som jag äntligen har kommit mig för att testa. 
Anledningen till att det har dröjt är när jag öppnade flaskan och skulle måla på stickan, så upptäcker jag att det är otroligt tunt och det behövdes många lager innan färgen visade sig som den skulle. Och mycket riktigt. Nu när jag skulle måla med lacket på naglarna, så behövde jag 5 lager innan den fria nagellinjen ens skulle börja försvinna. Äsch, åter till färgen. 
Färgen i sig är mycket fin, och jag tänker lite på glittrande hav i solljuset. Mellanblå jelly med skimmer i ljusblått och mörkare blått. Hade inte formulan varit så tunn så hade det varit en utmärkt blå. 





Eller så är det så att jag inte riktigt är överens med jellys. Jag gillar när det behövs två, eller ännu bättre, ett lager för täckning. :)


8 kommentarer:

  1. Detta var inget för mig, för många lager. Om det ska vara jelly (som jag inte alls har något emot) så vill jag att den ska vara utan skimmer. Fast färgen i sig ser ju fin ut. Kanske går att layra den över något liknande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den kanske funkar till en skimrande pond?

      Radera
  2. Ser jätte fint ut men fem lager känns lite för mycket, kanske funkar bättre med nåt annat lack under

    SvaraRadera
  3. <huruvida fem lager är ok eller ej beror på hur snabbt de torkar tycker jag. och på hur mycket tid jag har förstås. :-)

    Men färgen är väldigt fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det torkade helt okey. Så jag behövde inte vänta alltför länge med nästa lager. :)

      Radera
  4. Fem lager?? Jag behövde bara tre men det lämnade mig iofs med lite VNL. Älskar detta lack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ville verkligen inte ha VNL denna gång så då blev det 5 lager. Men färgen är superfin!

      Radera